keskiviikko 15. toukokuuta 2013

Jemmaan odottamaan pikku prinsessan mahdollista tulevaa pinkkikautta

Tykkään pukea lapseni retrosti ja värikkäisiin unisex vaatteisiin. Poikani päälle olen pukenut kaikkia mahdollisia värejä - paitsi pinkkiä. Olen tähän mennessä pukenut tyttöni pitkälti unisex vauvanvaatteisiin, mutta olen varma että jossain vaiheessa käy kuitenkin niin että päälle kelpuutetaan vain ja ainoastaan pinkkiä.

Pinkkiä kautta odottaessa olen napsinut kangasvarastoihini kivoja kankaita odottamaan tytön kasvamista aina kun on sattunut jotain sopivaa eteen. Tässä yksi trio ihanuuksia:

Liandlon kankaita kaikki. Prinsessajersey on Lasten Taikamaasta ja polkadot sekä joutsen Pehemiältä. Joutsenta oli (ennen kutistuspesua) puolitoista metriä, muita vähemmän. Minulla on visio prinsessatrikoosta yhdistettynä pilkulliseen kankaaseen.  Joutsentrikoota olen jo jonkin aikaa ihastellut saksalaisten verkkokauppojen valikoimista, mutta onneksi tosiaan Pehemiä oli saanut sitä valikoimiinsa.

Minusta tuo Liandlon kankaana myytävä laatu on parempaa kuin valmisvaatteiden interlock, joka menettää pituuttaan pesuissa sekä nyppääntyy ja värit haalistuu auttamatta. Tästä huolimatta minun tulee joskus hankittua Liandlon valmisvaatteita kun nuo kuosit nyt vaan on niin uskomattoman ihania.

Vaan kyllä tuo luomujerseykin menettää kokoaan pestessä, sen huomasi erityisen hyvin tuosta joutsenestä koska pala on sen verran iso. Jopa sen leveydestä tuntui huveneen enemmän kuin 10 senttiä, vaikka pesin sen normaalisti 40 asteessa, nurinpäin taiteltuna pesupussissa. Tässä näkee hyvin miten tärkeää esipesu todella on, ettei tule harmillisia yllätyksiä sitten myöhemmin.

Ei kommentteja: